Wednesday 30 July 2014

Building Management System (BMS) (2)

Main Switch Board အပိုင္းကို ၾကည့္တဲ့အခါမွာ




MSB မွာ အ၀င္ ၂ လိုင္းရွိပါတယ္။ အဲဒီအ၀င္လိုင္း ၂ ခုရဲ႕ အဖြင့္အပိတ္ အေျခအေန (on/off status)၊ Trip ျဖစ္ေနလား စသျဖင့္ကိုလည္း ေစာင့္ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ ေအာက္ဆံုးက busbar coupler ဆိုတာက နည္းနည္း ရွင္းျပဖို့ လိုပါတယ္။ ခုနက အ၀င္လိုင္း ၂ ခုက MSB ရဲ႕ တစ္ဘက္တစ္ခ်က္စီမွာ ရွိၿပီး သူ႔အပိုင္းနဲ႔သူ serve လုပ္ပါတယ္။ ဓာတ္အားေပးပါတယ္။ ဥပမာ အ၀င္းလိုင္း အမွတ္တစ္က အဲကြန္းရဲ႕ chiller, AHU စတာေတြကို ပါ၀ါေပးၿပီး ေနာက္တစ္ခု အမွတ္ႏွစ္က သာမန္ lighting, power ေတြကို ေပးတယ္ဆိုပါေတာ့။ သူတို့ႏွစ္ခုက ဆက္စပ္မႈ မရွိပါဘူး။ သူ႔အပိုင္း သူေပးေနတာပါ။ တကယ္လို့ လုိင္းတစ္လိုင္း က်သြား (off) ျဖစ္သြားတဲ့အခါမွ ဒီ busbar coupler က သူတို့လိုင္း ၂ ခုကို ဆက္ေပးၿပီး တစ္လိုင္းတည္းနဲ႔ ႏွစ္ဘက္ကို လုပ္ခိုင္းတာပါ။ သူက ပံုမွန္အားျဖင့္ off အေျခအေနမွာ ရွိေနၿပီး တစ္ခုခု လုိင္းက်သြားမွသာ သူက activate ျဖစ္ၿပီး on stage အေျခအေန ျဖစ္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

သူ႔အတြက္လည္း power meter ေတြ သီးျခားတပ္ဆင္ေပးထားပါေသးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ပါ၀ါမီတာဟာ အ၀င္ HT panel မွာ တစ္ခု ေနာက္ PG ကသူတို့ဖတ္ဖို့လာတက္ထားတဲ့ power meter chamber ထဲမွာ တစ္ခု နဲ႔ ခု MSB ထဲမွာ တစ္ခု စုစုေပါင္း သံုးခု ရွိလာၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ရမွာက အဲဒီသံုးခုလံုးရဲ႕ meter reading ဟာ တူညီရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီ MSB ဟာလည္း ခုနက HT panel လိုပါပဲ။ ေစာင့္ၾကည့္လို့ပဲ ရၿပီး ျပဳျပင္တာ ထိန္းခ်ဳပ္တာေတြ လုပ္ခြင့္မရပါဘူး။ သူကေတာ့ LV (low voltage) အပိုင္းေရာက္လာၿပီျဖစ္လို့ သူ႔ရဲ႕အထြက္ပိုင္းကို LEW (License Electrical Worker) ေလာက္က စမ္းသပ္ခြင့္ ကိုင္တြယ္ခြင့္ ရွိလာပါတယ္။ ဒါေတာင္ သိပ္ဗို႔အားမျပင္းတဲ့ အထြက္ေတြကိုပါ။ MSB အ၀င္ကိုေတာ့ LEW လည္း့ ကိုင္တြယ္ခြင့္ မရွိပါဘူး။


ဆက္ၿပီး EMSB (Emergency Main Switch Board) ကို ဆက္ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္



EMSB ရဲ႕ Main Incoming က MSB က လာတာပါ။ incoming တစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္။ သူ႔မွာက အဖြင့္အပိတ္ (on/off status) ေနာက္ Trip alarm နဲ႔ သီးျခား power meter တစ္ခု ရွိတဲ့အတြက္ အဲဒါကို ဖတ္ႏုိင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ auto transfer switch ဆိုတာက ပံုမွန္အေျခအေန (normal) ကေန MSB ကေန ပါ၀ါမလာႏုိင္ေတာ့တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ Generator ကေန ပါ၀ါကို ေျပာင္းယူဖို႔ အလိုအေလ်ာက္ လုပ္ေပးတဲ့ ခလုပ္ေလးတစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ သူ (EMSB) နဲ႔ Generator ၾကားမွာ sensing cable လို့ေခၚတဲ့ အခ်က္ေပး ေကဘယ္လ္တစ္ေခ်ာင္း သက္သက္ေျပးထားရပါတယ္။ MSB က ပါ၀ါ ၀င္/မ၀င္ ကို အဲဒီႀကိဳးေလးက Generator ကို အေၾကာင္းၾကားေပးပါတယ္။ မ၀င္ဘူးဆိုတာနဲ႔ Generator က စ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဒီ auto transfer switch ေလးက ON သြားၿပီး (auto transfer switch)supply 2 ျဖစ္တဲ့ generator power နဲ႔ ဆက္ၿပီး အားေပးပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ MSB ကလာတဲ့ (auto transfer switch) supply 1 က OFF ျဖစ္ရမွာပါ။ စင္ကာပူ standard အရ MSB က မီးပ်က္လို့ 15 seconds အတြင္း Generator power ျပန္လာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက အမ်ားဆံုး မီးပ်က္ခ်ိန္ဟာ 15s ပဲ ရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ (RI လို့ေခၚတဲ့ Registrar inspector စစ္ေဆးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒါကို ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးေလ့ရွိပါတယ္။ MSB ကေန shutdown လုပ္လုိက္လို့ Generator က 15s အတြင္ (kick in) စ မလည္ဘူးဆိုရင္ RI က defect အျဖစ္ သတ္မွတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။) မီးပ်က္တယ္ဆိုေပမယ့္ လံုး၀ ပ်က္တာ (total power failure) ျဖစ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕အရမ္းအရမ္း အေရးႀကီးတဲ့ စက္ေတြအတြက္ UPS (uninterruptable power supply) ေခၚ ဘက္ထရီေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ထားတဲ့အတြက္ အဲဒီ UPS နဲ႔ဆက္ထားတဲ့ စက္ေတြက လံုး၀ကို မပ်က္ႏုိင္ပါဘူး။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဆာဗာခန္း (server room) ေတြ ေနာက္ IDF/MDF (intermediate/main distribution frame) ေတြ ေငြေၾကးကိုင္တြယ္ေနရတဲ့ ေကာင္တာေတြမွာ မျဖစ္မေန ထားေလ့ရွိပါတယ္။  ဒါ့အျပင္ တခ်ိဳ႕ lighting ေတြမွာလည္း battery pack light ေတြ တပ္ဆင္ထားေလ့ရွိတာေၾကာင့္ မီးပ်က္သြားရင္ battery နဲ႔ ဆက္အလုပ္လုပ္လို့ လံုး၀ေမွာင္က်သြားတာမ်ိဳး မရွိႏိုင္ပါဘူး။

သူနဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ Generator ပိုင္းကို  ဆက္ၾကည့္ရင္ေတာ့



ျပထားတဲ့အတုိင္းပဲ ပထမ လည္ေနလား ရပ္ေနလား (run/stop) ေနာက္ common alarm .

ၿပီးေတာ့ low battery voltage ၊ သူကေတာ့ generator စလည္ဖို့အတြက္ spark ေပးဖို့ ေနာက္ generator အတြင္း Lighting အတြက္ထားတဲ့ battery အားနည္းေနလားဆိုတာကို ျပတာပါ။ အားနည္းေနရင္ အေပၚက common alarm ပါ ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ ေလာင္စာပမာဏ (fuel) နည္းေနလား (Low level) ပိုလွ်ံေနလား  (high level) စိမ့္ထြက္ေနလား (leakage) စသျဖင့္ ၾကည့္လို့ရပါတယ္။ နည္းေနတယ္ ပိုေနတယ္ စိမ့္ေနတယ္ဆိုရင္ common alarm ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာလည္း monitoring ပဲလုပ္ႏိုင္ၿပီး control မလုပ္ႏုိင္ပါဘူး။ Generator run ၿပီးဆိုရင္ေတာ့ သက္ဆိုင္သူေတြဆီကို sms ပို႔ေပးပါတယ္။

No comments:

Post a Comment